28 May 2012

Pengalaman kena interview ! ^__^

Buat pertama kalinya aku kena interview secara profesional kat UPSI kat depan panel penemuduga yang aku sangka semuanya bakal mengajukan soalan serius2 belaka.. mmg prepare abis aku seminggu sebelum tu.. wat research tentang isu2 semasa guru dan juga isu2 semasa yg berlaku sekarang.. x lupa jgk stdy sikit la pasal subjek yg aku kena..iaitu sejarah.. neves tu hanya dirasai sebelum masuk ke bilik temuduga..  serius aku cukup takut kalo x dpt jwb..

........bila masuk kat dalam tu.. takut jgk sbb aku lah org terakhir di temuduga.. soalan pertama, aku di suruh menceritakan pasal diri aku.keluarga dan sekolah.. gementar jgk.. tapi lama2 dpt biasakan diri.. alhamdulillah tak gagap.. cuma bila dia suruh aku speaking sal tempat paling menarik kat GErik..alamakk !!!! ape ke benda aku nak cerita ni.... hahahha...1 tempat je aku ingt.. Tasik Banding.. yang lain.. hampehh.. mmg x terlintas dah tempat lainn.. padahal bila kat dalam keta masa dah abis tu..macam2 aku ingat..huhuhu.. agak2 dlm 3 ayat je aku cakap.. last2 penemuduga tu ketawa je tgk aku ..hahha .. nasib baik di teruskan dgn soalan lain.. 

......bgku soalan paling killer ialah soalan yg dia suruh aku cerita pasal sejarah Eropah yg bagi impikasi kat diri aku.. yg terlintas dlm fikiranku masa tu hanyalah zaman Renaissance.. jenuh jgk nak memikirkan..tp aku trus jwb tak pikir pnjang.. ada jgk dia ketawa dgn jwpan aku... aduhai.. dalam hatiku pkir jgk.. mcm mana lah ni punya jwpn.. lpas ke tak aku ni..huhu.. alhamdulillah x byk jgk dia  bg soalan2 keluar dpd subjek aku..

....dan dia suruh aku cerita knpa aku  harus dia pilih utk pilih mengikuti program ijazah pddikan .. aku cuma cerita kelebihan aku.. dan soalan perangkap dia tanya kat aku.. "ORANG KATA PENJAJAH NI BUKANNYA MENJAJAH.. TAPI KITA YANG MENJEMPUT MEREKA".. terdiam jgk aku dalam 1 minit.. aku cuma ckp mengikut apa yg aku tahu dan faham.... jwb saja..huhu

.. Dan lagi..dia tnya apa hobi aku..aku cuma ckp suka membaca .. baca novel.. ditanya lagi novel apa.. aku cakap karya2 RAMLEE AWANG MURSHID.. last2 di suruh cerita plak kisah dlm novel.. hah,, apa lagi.. dengan semangatnya ku cerita sal SUTERA BIDADARi..hhahah.. Tp kataku pada penemuduga tu yg aku x baca siri terakhir lagi iaitu SUNAN MUSAFIR.. tp dia suruh aku cerita jgk kisah tu.. aku cerita apa yg aku tahu bdasarkan apa yg kwan aku cerita kat aku..haha

.... LAst sekali... yahh..mmg naluri aku sebelum interview ni dah agak aku mmg kna nyanyi.. TEPAT sekali apabila aku di suruh menyanyi !! hahaha mula2 aku kena bersyair.. tp aku pusing ayat aku cakap kalo ada teks baru leh bersyair..last2 dia kata boleh menyanyi tak ?? terus aku jwb YA !!.. hahahha.. walaupun suara tak sedap.. hentam ja.. dia xmau lagu Negaraku.. suruh nyanyi lagu terkini.. terdiam jgk aku nk nyanyi lagu apa ni..terfikir nak nyanyi lagu AIZAT..haha ...x boleh2.. feeling sangat..last2 dia kata apa2 je la .. lagu lama pun boleh.. aku cakap arr lagu JOGET PAHANG je lah..hahha.. dan aku nyanyi dalam 4 baris.. then lpas tu dia kata ok terima kasih.. blh keluar..Fuhh lega nak habaq hang..  masa nak tutup pintu terhempas pulak..adeh mintak2 x dengar..huhuhu..


.. So.. thats it.. tu saja pengalaman aku..hehehhe.. apa saja keputusan selepas ni aku terima.. kerana aku percaya setiap rezeki yg ALLAH bg kat aku..so dpt ke tak dapat ke.. redha je.. :)

kenangan di sana..hehehe ^^

abangku.. yg menemaniku di sana..hehhehe ^^



No comments:

Post a Comment

Cute Onion Club - Onion Head
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...